The aim of this study was to identify the relationship between students’ awareness of campus sustainability policy and their knowledge/behavior, and the effects of attitude/knowledge on behavior in the differing cultural contexts of an American and Korean university. The survey results revealed that students who were aware of campus sustainability policy had higher endorsements of knowledge/behavior. Some students had never heard of sustainability policy, so plans for enhancing awareness of this policy are needed. The cultural context did not have an influence on the relationship between environmental attitudes, knowledge and environmentally friendly behavior. The survey showed that for students at Kyungnam University and Taylor University the effect of knowledge on behavior was much higher than that of attitude. Efficient means of environmental education to impart adequate knowledge in campus curricula is needed, this necessary knowledge can then enable students to act in an environmentally friendly way [Key Words] Sustainability Policy, Environmental Attitude, Environmental Knowledge, Environmentally Friendly behavior 본 연구는 대학생들의 지속가능성 정책에 대한 인지도와 지식수준 및 행동의 관계를 찾아내고, 미국의 Taylor대와 한국의 경남대를 대상으로 문화적 맥락에 따라 태도나 지식수준이 환경친화적 행동에 미치는 영향력의 차이가 있는지 조사하였다. 조사 결과, 경남대의 태도/지식수준/행동 측정값은 Taylor대보다 높았으나, 학교의 친환경적 운영에 대해서는 부정적으로 응답하였다. 또한, 두 대학 모두에서 지속가능성 정책을 인지하는 학생들이 지식/행동 수준이 더 높았고, 학내 관련 정책이 있다는 사실 자체를 모르는 경우도 있었기에 이에 대한 인지도를 높일 수 있는 방안이 필요하다. 한편, 미국과 한국 대학생들은 태도/지식의 행동에 미치는 영향력 부분에서 지식수준의 영향력이 태도보다 더 컸다. 이는 문화적 맥락의 차이와 상관없이 지식수준의 함양이 중요하다는 의미로서, 적절한 환경지식 체득을 위하여 환경관련 수업을 통한 효율적인 환경교육이 필요하고, 좀 더 체계적으로 학생들에게 환경보호와 개선을 위해 필요한 지식을 제공하고 행동을 하게 해야 한다. [핵심주제어] 지속가능성 정책, 환경에 대한 태도, 환경에 대한 지식, 환경친화적 행동